Általános Szerződési Feltételek (2020.03.03 – ig hatályos verzió)

1. Alapfogalmak
2. Általános rendelkezések
3. Megrendelések fogadása, ügyfélszolgálat
4. Megrendelés módosítása, törlése
5. Fizetési módok
6. Kiszállítás
7. Szállítási költségek
8. Átvételi információk
9. Törzsvásárlói rendszer
10. Elállás joga
11. Adatvédelem
12. Hírlevél

1. Alapfogalmak

1.1 A Webáruház Üzemeltetője (továbbiakban Üzemeltető)
Neve: Aromax Zrt.
Székhely: 1031 Budapest, Záhony u. 7.
Adóigazgatási azonosítószám: 10817096-2-41
Cégjegyzék száma: Cg. 01-10-043279
Bankszámlaszám: CIB Bank Zrt. 10700024-04716707-51100005

Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: DHG Service Center Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye, telephelye: Budapest, 1031 Záhony utca 7.
Tárhelyszolgáltató kapcsolattartásra szolgáló e-mail cím:
kovats-szocs.gabor@dhgservice.com

1.2. A Vásárló
Az Aromax Webshop internetes felületén keresztül árut megrendelő (vásárló) természetes vagy jogi személy.

1.3. A Felhasználó
Az aromax.hu honlap szolgáltatásait (pl. hírlevél, regisztráció) igénybe vevő természetes vagy jogi személy.

1.4. A Szállító
A megrendelt termékeket futárszolgálat szállítja házhoz.

2. Általános rendelkezések

2.1. Üzemeltető jelen Általános Szerződési Feltételek kiadásával rögzíti az Aromax Webshop szolgáltatásával és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, körülményeket, az Üzemeltető és a Vásárló jogait, kötelezettségeit. Az itt nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, valamint a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók.

2.2. Az Aromax Webshop szolgáltatásainak igénybe vételével (áru megrendelése, vásárlása) a Vásárló automatikusan elfogadja jelen szerződési feltételeket. A Szerződés az Aromax Webáruház online felületén leadott megrendeléssel jön létre.

2.3. Üzemeltető fenntartja a jogot jelen szerződési feltételek részben vagy egészben történő megváltoztatására. Az Általános Szerződési Feltételek (illetve annak mindenkori módosítása) a közzétételkor lép hatályba.

2.4. Az Aromax Webshop magyar nyelvű oldalán kizárólag Magyarország területén teljesítendő megrendeléseket fogad. Magyarország területén kívülre teljesítendő megrendelésekre az oldal idegen nyelvű változatai adnak lehetőséget, az ott meghatározott feltételekkel.

3. Megrendelések fogadása, ügyfélszolgálat

3.1. Az Aromax Webshopban vásárlás előtt regisztrációra van szükség. A regisztráció során rögzítésre kerülnek a Vásárló szállítási és számlázási adatai.

3.2. Az Aromax Webshop megrendeléseket kizárólag elektronikus úton, az aromax.hu webcímen elérhető online rendszerén keresztül fogad, telefonon, faxon, e-mailen, levélben beérkezett rendeléseket nem teljesít. Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a valótlan vagy egyértelműen hibás adatokkal elküldött rendelések teljesítését az adatok tisztázásig felfüggessze, vagy a rendeléseket törölje.

3.3. A megrendelések feldolgozása és kiszállítása hétköznapokon munkaidőben történik, hétvégén az ügyfélszolgálat szünetel.
Ügyfélszolgálat elérhetősége: H-Cs 8:30-16:00, P: 8:30-15:00.
Ügyfélszolgálat: (1) 8808-480
Raktár: (1) 4257-815
E-mail: webshop@aromax.hu

3.4. A webáruházban feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak. Üzemeltető minden tőle telhetőt megtesz, hogy a webáruházban a mindenkor érvényes árak szerepeljenek. Amennyiben azonban rendszerében a fogyasztói árak valamely technikai hiba folytán hibásan jelennének meg, az ezen adatokat tartalmazó rendeléseket csak a Vásárlóval végzett egyeztetést követően tekinti véglegesnek.

4. Megrendelés módosítása, törlése

A véglegesített és elküldött megrendelés a Webáruházban már nem törölhető. A megrendelés törlése Üzemeltetőtől munkaidőben a webshop@aromax.hu e-mail címen kérhető.
Megrendelés lemondásának feltételei:

  • a megrendelés és a kiszállítás a rendelés napján 14 óráig mondható le. 14:00 után történő megrendelés esetén a megrendelés másnap 14:00-ig mondható le.
  • kizárólag írásban mondható le megrendelés a webshop@aromax.hu e-mail címre küldött levélben
  • a lemondáshoz szükséges az alábbi vásárlói adatok megadása, melyek a beazonosításhoz szükségesek:
    • vásárló neve
    • megrendelés száma
    • elérhetőség

Panaszkezelés
Termék megrendeléssel – kiszállítással
 kapcsolatos panasz esetén, kérjük, jelentkezzen az alábbi elérhetőségeinken:

      • webshop@aromax.hu 
      • telefon: +36 1 425 – 7815
      • kérjük készítse elő megrendelésszámát az ügymenet beazonosításához, illetve, írásban kérjük adja meg nevét és elérhetőségét is.
  • Egyéb termékkel kapcsolatos panasz esetén, kérjük, jelentkezzen az alábbi elérhetőségeinken:

5. Fizetési módok

5.1. Utánvétes fizetés
Fizetés az áru átvételekor készpénzben.

5.2. Előreutalás
A rendelés ellenértékének kifizetésére banki átutalással is van lehetőség. Amennyiben ehhez számviteli bizonylatra van szüksége, kérjük, a rendelés leadásakor a Megjegyzés rovatban szíveskedjen ezt jelezni. Átutaláskor megjegyzésként minden esetben tüntesse fel a rendelés azonosítóját, ellenkező esetben a rendelés teljesítése késedelmet szenvedhet! Az átutalást a következő számlaszámra kérjük teljesíteni: CIB 10700024-04716707-51100005.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy rendelését csak azt követen tudjuk teljesíteni, ha rendelésének ellenértéke a számlánkra beérkezik.

5.3. Bankkártyás fizetés
A bankkártyás fizetés révén kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. Ön a webáruházban választja ki az árut/szolgáltatást, melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni. Ezt követően átkerül a CIB Bank Zrt. biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie. A fizetést követően visszatér a webáruház internetes oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A CIB Bank Zrt. internetes fizetési rendszere a MasterCard, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyákkal történő fizetés lehetőségét biztosítja.

6. Kiszállítás

(Költsége a fizetési módtól és a rendelési értéktől függ.)

A házhozszállítást a GLS Hungary Kft. végzi. A szállítási határidő általában 2 munkanap. Ha a megrendelést a fenti határidőn belül nem tudjuk teljesíteni, erről Vásárlóinkat értesítjük.
A rendelések kiszállítására munkanapokon 8-17 óra között történik, kérjük, olyan címet adjon meg, ahol ebben az időtartamban a csomagot Ön (vagy megbízottja) át tudja venni.

A csomagját GLS csomagpontra is kérheti, a kosarában fizetés előtt választhatja ki az Önhöz legközelebbi csomagpontot.

Magyarországon kívüli rendelés esetén csakis előre utalással tudjuk rögzíteni a rendelését, továbbá nem tudjuk vállalni a rendelés ingyenes házhoz szállítását 10.000 Ft feletti vásárlás esetén.

7. Szállítási költségek (Magyarország területén belül)

Utánvétes fizetés esetén
0 – 4 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
5 000-9 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 499 Ft,
10 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

Előreutalás esetén
0 – 4 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
5 000-9 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 499 Ft,
10 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

Bankkártyás fizetés esetén
0 – 4 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
5 000-9 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 499 Ft,
10 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

GLS Csomagpontra rendelés esetén
0-9 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
10 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

8. Átvételi információk

8.1. Amennyiben a csomag átvételekor sérülést észlel, a csomagot ne vegye át és a futárral jegyzőkönyveztesse az eseményt. Ha ezt elmulasztja, a továbbiakban a csomag sérüléséből eredő reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

8.2. A csomag részben történő átvételére nincs lehetőség, viszont a Vásárló a teljes megrendelés átvételét megtagadhatja. Ebben az esetben Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy Vásárló regisztrációját törölje, valamint a közben leadott megrendelésit inaktiválja.

8.3. A Szállító két alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kézbesítését. Ha a kézbesítés mindkét alkalommal sikertelen, a megrendelt termékek az Üzemeltetőhöz visszaszállításra kerülnek, aki a megrendelést inaktiválja.

9. Törzsvásárlói rendszer

9.1. A törzsvásárlói pontok gyűjtése
Az Aromax Webshop regisztrált tagjai részére törzsvásárlói rendszert működtet, melynek keretében a felhasználók vásárlásaik, illetve a honlapon végrehajtott különböző aktivitásaik (pl. hírlevél feliratkozás, kérdőív kitöltés) után törzsvásárlói pontokra jogosultak. A termékek megvásárlásával szerezhető pontok a termékek részletes adatlapján tekinthetők meg. A vásárlások után járó törzsvásárlói pontokat a termék(ek) kiszállítását követően írjuk jóvá. Aktuális törzsvásárlói pont egyenlegüket a regisztrált felhasználók a bejelentkezést követően a „Kreditpontok” fülre kattintva tekinthetik meg.
A törzsvásárlói pontokat a regisztrációkor megadott név-jelszó párhoz kötjük, így amennyiben Ön a webshopon több azonosítót is használ, nem tudja kihasználni a pontgyűjtés előnyeit, ezért kérjük, hogy vásárlásainál egyetlen név-jelszó párt használjon.

9.2. A törzsvásárlói pontok felhasználása
A virtuális pontszámlán jóváírt, aktív pontokat a vásárlók következő vásárlásaik során beválthatják. A pontok jelenlegi árfolyama: 1 pont=1 Ft árengedmény, vagyis minden egyes beváltott pont 1 Ft-tal csökkenti a fizetendő végösszeget.
A rendelési folyamat során lehetőséget nyújtunk a beváltani kívánt pontok mennyiségének megadására, ezt követően megjelenik a beváltott pontok mennyiségének megfelelő Ft kedvezmény. A Vásárlók a rendelkezésükre álló pontjaikból vásárlásuk során bármennyit beválthatnak, akár a teljes rendelési összeget is kiegyenlíthetik pontjaik felhasználásával. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha egy adott rendelésnél pontbeváltás történik, a rendelés után nem kerül jóváírásra törzsvásárlói pont.

10. Elállás joga

A fogyasztó a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. Az elállási jog csak bontatlan csomagolású, sértetlen termékek esetében érvényesíthető. Az elállásra vonatkozó igényt írásban vagy személyesen kell bejelenteni.

Az elállási joggal élő Vásárló köteles a termékeket Üzemeltető részére visszajuttatni. A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.

Üzemeltető a Vásárló által kifizetett összeget legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríti.

11. Adatvédelem

11.1. Üzemeltető a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, azokat kizárólag a rendelések teljesítéséhez, szolgáltatások nyújtásához és fejlesztéséhez és saját statisztika készítéséhez használja fel, harmadik félnek nem adja ki.
Adatvédelmi politikánkat ide kattintva olvashatja el.

11.2. Személyes adatok módosítása
Felhasználó személyes adatainak módosítását az „Adatmódosítás” fülre kattintva végezheti el, illetve az Üzemeltetőtől e-mailben vagy postai úton bármikor kérheti azok törlését.
Felhívjuk figyelmét, hogy a regisztráció törlésekor a korábban gyűjtött törzsvásárlói pontok elvesznek, és új rendelés feladásakor ismét regisztrálnia kell magát!

11.3. Cookie-k
Az Aromax Webshopban történő vásárláshoz a böngészőben engedélyezni kell a Cookie-k használatát. A cookie engedélyezése csak a látogatás folytonosságának megőrzését biztosítja (session azonosítással).

12. Hírlevél

12.1. Felhasználóinknak az Aromax Webshopban történő regisztrációkor, illetve a honlapon található „Hírlevél feliratkozás” menüben lehetőségük van feliratkozni az Aromax Zrt. ingyenes hírlevelére, melyet a feliratkozáskor megadott e-mail címre küldünk el. Hírleveleinkben akcióinkról, újdonságainkról, cégünket érintő eseményekről, hírekről tájékoztatjuk olvasóinkat.

12.2. A hírlevélről a későbbiekben bármikor leiratkozhat az aromax.hu oldalon található “Hírlevél” menüpontban a „Leiratkozás” gombra kattintva.

12.3. Az Aromax Zrt. felhasználói részére kéretlenül hírlevelet nem küld.

 CIB BANK

Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.

A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!

Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

 Mire figyeljen vásárláskor?

  • Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
  • Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
  • Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
  • Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
  • Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!

 A biztonságról

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

 Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a MasterCard, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

 Fizetés lépései

  1. Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
  2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
  4. A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard (EC/MC) kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

 FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

 SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző “back”, “reload” illetve “refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

 BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.