Általános Szerződési Feltételek 2020.11.05-ig - Aromax Illóolaj Webáruház

Általános Szerződési Feltételek 2020.11.05-ig

1. Alapfogalmak
2. Általános rendelkezések
3. Megrendelések fogadása, ügyfélszolgálat
4. Megrendelés módosítása
5. Fizetési módok
6. Kiszállítás
7. Átvételi információk
8. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
9. Vásárló elállási joga
10. Panaszkezelés
11. Adatvédelem

1. Alapfogalmak

1.1 A Webáruház Üzemeltetője (továbbiakban: Üzemeltető/Aromax)
Neve: Aromax Zrt.
Székhely: 1031 Budapest, Záhony u. 7.
Adóigazgatási azonosítószám: 10817096‐2‐41
Cégjegyzék száma: Cg. 01‐10‐043279
Nyilvántartó szerv/bíróság: Fővárosi Törvényszék
Bankszámlaszám: CIB Bank Zrt. 10700024‐04716707‐51100005

1.2 Tárhelyszolgáltató megnevezése: DHG Service Center Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: Budapest, 1031 Záhony utca 7.
Tárhelyszolgáltató kapcsolattartásra szolgáló e‐mail címe: kovats‐szocs.gabor@dhgservice.com

1.3 A Vásárló
Az Aromax Webshop internetes felületén keresztül árut megrendelő természetes vagy jogi személy (továbbiakban: Vásárló).

1.4 A Felhasználó
Az aromax.hu honlap szolgáltatásait (pl. hírlevél, regisztráció) igénybe vevő természetes vagy jogi személy.

1.5 Fogyasztónak minősülő Vásárló
Fogyasztónak minősül az a Vásárló, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

1.6 Szállító
A megrendelt termékeket az Aromax megbízásában álló futárszolgálat szállítja házhoz.

2. Általános rendelkezések

2.1 Üzemeltető jelen Általános Szerződési Feltételek kiadásával rögzíti az Aromax Webshop online áruházával (www.aromax.hu) és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, körülményeket, az Üzemeltető és a Vásárló jogait, kötelezettségeit.

2.2 Az itt nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, valamint a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók.

2.3 Az Aromax Webshop szolgáltatásainak igénybevételével (áru megrendelése, vásárlása) a Vásárló automatikusan elfogadja jelen szerződési feltételeket, amely alapján a Vásárló és az Aromax között szerződés jön létre (a továbbiakban: Szerződés). A Szerződés az Aromax Webáruház online felületén leadott megrendeléssel jön létre. A szerződéskötés nyelve: magyar. A Szerződés nem minősül írásban megtett szerződésnek. A Szerződés nyomtatott formában iktatásra nem kerül, a megrendeléseket az Aromax belső rendszerében, elektronikusan tárolja a számviteli előírások szerinti ideig, Vásárló pedig jogosult az általa tett megrendelésekről információt kérni.

2.4 Üzemeltető fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek részben vagy egészben történő megváltoztatására, melyeket verziókövetéssel ellátva, a honlapján elérhetővé tesz és tart.

2.5 Az Aromax Webshop magyar nyelvű oldalán kizárólag Magyarország területén teljesítendő megrendeléseket fogad, minden egyéb Magyarország területén kívüli szállítási igényről a Vásárló és az Aromax egyedileg egyeztet.

3. Megrendelések fogadása, ügyfélszolgálat

3.1 Az Aromax Webshop használata során a Vásárló köteles az általa megvásárolni kívánt terméket a kosárba tenni, majd a pénztár felületen legalább az alábbi adatait megadni:
a. vezetéknév, keresztnév;
b. e‐mail cím;
c. telefonszám;
d. (kézbesítési) cím.
Az Aromax Webshop pénztár felülete az egyes gépelési hibákat, elírásokat automatikusan szűri és a megrendelés érvényes elküldése érdekében javíttatja a Vásárlóval. Amennyiben további elírást, hibás adatbevitelt észlel a Vásárló, úgy a 4. pontban megjelöltek szerint tudja jelezni a megrendelés elküldését követően az Aromax részére.

3.2 Az Aromax Webshopon való vásárláshoz nem kötelező regisztrálni.

3.3 A Vásárló regisztráció esetén kifejezetten hozzájárul, hogy a regisztráció során önként megadásra kerülő és az Adatkezelési Tájékoztatóban megjelölt személyes adatok az Aromax által megőrzésre kerüljenek. A Vásárló regisztrációja esetén jogosult megtekinteni 5 évre visszamenőleg az adott regisztráción keresztül leadott rendeléseket. A regisztráció nélkül rendelő Vásárlók a rendeléshez szükséges személyes adatok kezeléséhez járulnak hozzá a rendelés teljesítése és annak visszakereshetősége céljából.

3.4 Az Aromax megrendeléseket kizárólag elektronikus úton, az aromax.hu webcímen elérhető online rendszerén keresztül fogad, így telefonon, e‐mailen, levélben beérkezett rendeléseket nem teljesít. A megrendelésekről – ha megfelelően lettek elküldve és Aromax rendszere által befogadásra kerültek – a Vásárló automatikus visszaigazolást kap Aromax‐tól a weboldal felületén és megadott e‐mail címen is. Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a valótlan, visszaélésszerű vagy egyértelműen hibás adatokkal elküldött rendelések teljesítését az adatok tisztázásig felfüggessze, vagy a rendeléseket törölje.

3.5 A megrendelések feldolgozása és kiszállítása munkanapokon munkaidőben (8‐17 óra között) történik, hétvégén az ügyfélszolgálat szünetel.
Ügyfélszolgálat nyitva tartása: H‐Cs 8:30‐16:00, P: 8:30‐15:00.
Ügyfélszolgálat: (1) 8808‐480
Raktár: (1) 4257‐815
E‐mail: webshop@aromax.hu

3.6 Az Aromax Webshop‐on feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak. Üzemeltető minden tőle telhetőt megtesz, hogy a webáruházban a mindenkor érvényes árak szerepeljenek. Amennyiben azonban rendszerében a fogyasztói árak valamely technikai hiba folytán hibásan jelennének meg, az ezen adatokat tartalmazó rendeléseket csak a Vásárlóval végzett egyeztetést követően tekinti véglegesnek.

3.7 Az Aromax Webshop‐on megadható kupon kód alatt, a nagy nyilvánosság részére elérhető, népszerű, az Aromax által is igénybe vett országos akciók során (pl. Glamour napok, Joy napok, Black Friday, Zöld szerda, stb.) megadásra kerülő kódok értendők, amelyek beválthatósági időpontjait a konkrét akció során közzétett fogyasztói tájékoztatók tartalmazzák.

 

4. Megrendelés módosítása

A véglegesített és elküldött megrendelés az Aromax Webshop felületén már nem módosítható és nem törölhető, a megrendelés módosítása vagy törlése, az Üzemeltetőtől munkaidőben a webshop@aromax.hu e‐mail címen kérhető.
Felhívjuk a Vásárló figyelmét, hogy a megrendelés módosítása az adott rendelés kézbesítésének időtartamát megnövelheti, tekintettel a tényre, hogy a már elküldött megrendelések módosítása kizárólag manuálisan lehetséges.

A megrendelés módosításának feltételei:
‐ a megrendelés és a kiszállítás a rendelés elküldésének napján 14:00‐ig módosítható (14:00 után történő megrendelés esetén a megrendelést követő nap 14:00‐ig módosítható.);
‐ a megrendelés kizárólag írásban módosítható a webshop@aromax.hu e‐mail címre küldött elektronikus levéllel;
‐ a módosításhoz szükséges az alábbi vásárlói adatok megadása, melyek a beazonosításhoz szükségesek:

  • vásárló neve,
  • megrendelés száma,
  • elérhetősége,
  • módosítás leírása a termékek pontos nevének, cikkszámának és mennyiségének megjelölésével.

5. Fizetési módok

5.1 Utánvétes fizetés
Fizetés az áru átvételekor készpénzben.

5.2 Előre utalás
A rendelés ellenértékének kifizetésére banki átutalással is van lehetőség. Amennyiben ehhez Vásárlónak számviteli bizonylatra van szüksége, kérjük, a rendelés leadásakor a Megjegyzés rovatban szíveskedjen ezt jelezni. Átutaláskor megjegyzésként minden esetben tüntesse fel a rendelés azonosítóját, ellenkező esetben a rendelés teljesítése késedelmet szenvedhet!

Az átutalást az Aromax alábbi számlaszámára kérjük teljesíteni:
CIB 10700024‐04716707‐51100005.
Az Aromax felhívja szíves figyelmét, hogy a Vásárló rendelését csak azt követően tudja teljesíteni, ha rendelésének ellenértéke az Aromax fentiekben megjelölt bankszámlájára beérkezik.

5.3 Bankkártyás fizetés
A bankkártyás fizetés révén a Vásárló kényelmesen és biztonságosan vásárolhat az Aromax Webshopban. A vásárlási felületen a Vásárló kiválasztja az árut/szolgáltatást, melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni, majd ezt követően átkerül a CIB Bank Zrt. biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez a CIB Bank Zrt. által kért kártyaadatait szükséges megadnia. A fizetést követően visszatér az Aromax Webshop internetes oldalára, ahol a tranzakció
eredményéről kap visszaigazolást.

A CIB Bank Zrt. internetes fizetési rendszere a MasterCard, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyákkal történő fizetés lehetőségét biztosítja.

6. Kiszállítás

(Költsége a fizetési módtól és a rendelési értéktől függ.)
A házhozszállítást a GLS Hungary Kft. végzi. A szállítási határidő általában a rendelés leadását követő naptól számított 2 munkanap – kivéve előre utalás és a nagy nyilvánosság részére elérhető, népszerű, az Aromax által is igénybe vett országos akciók esetén – de ennél hosszabb és rövidebb szállítási idő is lehetséges. Ha a megrendelést a fenti határidőn belül az Aromax Webshop nem tudja teljesíteni, erről Vásárló értesítést kap.

A rendelések kiszállítására munkanapokon 8‐17 óra között történik, kérjük, olyan címet adjon meg, ahol ebben az időtartamban a csomagot Ön (vagy megbízottja) át tudja venni.

A csomag kiszállítását a Vásárló GLS csomagpontra is kérheti, a kosarában fizetés előtt a Vásárló kiválaszthatja a hozzá legközelebbi csomagpontot, ahova a kézbesítést kéri.

FONTOS: Magyarországon kívüli rendelés esetén kizárólag előre utalással lehetséges és ingyenes házhoz szállítás nem jár a Vásárló részére, mely részleteit a Vásárló és az Aromax előzetesen egyezteti.

Szállítási költségek (Magyarország területén belül)
‐ Utánvét esetén

  • 0 – 4 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
  • 5 000 ‐ 14 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 499 Ft,
  • 15 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

Utánvét esetén a szállítási költségen felül 299 Ft, minden értékhatárban

‐ Előreutalás esetén

  • 0 – 4 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
  • 5 000 – 14 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 499 Ft,
  • 15 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

‐ Bankkártyás fizetés esetén

  • 0 – 4 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
  • 5 000 – 14 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 499 Ft,
  • 15 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

‐ GLS Csomagpontra rendelés esetén

  • 0 – 14 999 Ft bruttó rendelési érték esetén 899 Ft,
  • 15 000 Ft bruttó rendelési érték fölött a kiszállítás díjtalan.

7. Átvételi információk

7.1 Amennyiben Vásárló a csomag átvételekor sérülést észlel, a csomagot ne vegye át és a futárral jegyzőkönyveztesse az eseményt. Ennek elmulasztása esetén, a továbbiakban a csomag sérüléséből eredően Aromax Webshop reklamációt nem fogad el.

7.2 A csomag részben történő átvételére nincs lehetőség, a Vásárló kizárólag a teljes megrendelés átvételét tagadhatja meg.

7.3 A Szállító két alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kézbesítését. Ha a kézbesítés mindkét alkalommal sikertelen, a megrendelt termékek az Aromaxhoz visszaszállításra kerülnek, aki a megrendelést törölheti, mely esetén a Vásárló által teljesített ellenszolgáltatást a 9.8 pont szerint visszatéríti.

8. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

8.1 Kellékszavatosság
Az Aromax a hibás teljesítésért a Ptk. (2013. évi V. törvény) rendelkezései szerint kellékszavatossággal tartozik a Vásárló felé.

A Vásárló kellékszavatossági igénye alapján választása szerint:
a. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az Aromaxnak ‐ másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva ‐ aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy
b. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Aromax költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta vagy megfelelő határidőn belül a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatti elállásnak nincs helye (Természetesen mindez nem érinti Vásárló 9. pont szerinti elállási jogát).
A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az Aromaxnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre Aromax adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Aromax‐szal közölni. Fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

A Vásárló kellékszavatossági igénye a termék átvételének időpontjától számított egy év alatt évül el.

Fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Aromaxot terhelik.

8.2 Termékszavatosság
A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a gyártótól (és a termék forgalmazójától), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy ‐ ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a
fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges ‐ a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A
közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két
évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

8.3 Jótállás
Hibás teljesítés esetén az Aromax a Ptk. valamint a 151/2003. (IX.22.) számú kormány rendelet alapján jótállásra köteles. Minden Aromax által értékesített, 10.000 Ft feletti vételárú tartós fogyasztási termék
rendelkezik a hatályos jogszabályoknak megfelelő 1 éves kötelező jótállással. A jótállási jegy az adott termékkel együtt kézbesítésre kerül, amennyiben hiányozna a termék jótállási jegye, úgy Vásárló vegye
fel a kapcsolatot az Aromax‐szal az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
‐ Ügyfélszolgálat: (1) 8808‐480
‐ E‐mail: webshop@aromax.hu
Az Aromax jótállási kötelezettsége alól kizárólag akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést, vagyis a termék átvételét követően keletkezett. Ilyen eseteknek minősülnek különösen, de
nem kizárólag, ha a kárt:
‐ szakszerűtlen üzembe helyezés (kivétel ha az üzembe helyezést az Aromax vagy megbízottja
végezte el),
‐ rendeltetésellenes használat,
‐ helytelen tárolás/kezelés/karban tartás,
‐ rongálás,
‐ elemi kár, természeti csapás okozta.
Az Aromax Webshop egyes termékei rendelkezhetnek a gyártó által vállalt önkéntes jótállással, ezzel kapcsolatban az adott termék leírásában kaphat további tájékoztatást. Amennyiben valamely termék jótállásával kapcsolatos kérdése van, azt az alábbi elérhetőségen tudja megtenni:
‐ Ügyfélszolgálat: (1) 8808‐480
‐ E‐mail: webshop@aromax.hu
FONTOS: A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági, jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és jótállási igényt párhuzamosan egymással nem érvényesíthet., egyebekben a Vásárlót a jótállás a
kellékszavatosságtól, termékszavatosságtól függetlenül is megilleti.

9. Vásárló elállási joga

9.1 A Fogyasztóknak minősülő Vásárlókat (lásd. 1.5. pont) az alábbiak szerinti elállási jog illeti meg a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően:

9.2 A Vásárló az elállási jog gyakorlása során elállási nyilatkozattal tuja Aromax Zrt. felé jelezni az elállás tényét, amely  jelen ÁSZF-ben,  a linker kattintva tölthető le: elállási nyilatkozat.

9.3 Amennyiben Vásárló elállási jogával élni kíván, úgy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, e‐mail útján) az alábbi elérhetőségek valamelyikére:
‐ levelezési cím: Aromax Zrt. – 1031 Budapest, Záhony u. 7.
‐ e‐mail cím: webshop@aromax.hu

9.4 Az elállási jog gyakorlása határidőben megtettnek tekinthető, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

9.5 Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárló köteles az Aromax részére haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlését követő 14 napon belül visszajuttatni a terméket az alábbi címre: Aromax Zrt. Raktára: 1037 Budapest,  Bécsi út 267.

9.6 Elállás esetén a termék belföldi címről történő visszaszállítását az Aromax intézi és annak Szállító által felszámításra kerülő költségét ez esetben viseli. Amennyiben a Vásárló a visszaszállíttatás során nem veszi igénybe az Aromax szolgáltatását, úgy az ebből eredő költségeket maga viseli, azokat az Aromax nem köteles megtéríteni.

9.7 Az Aromaxnak visszatartási joga van, azaz jogosult a termék árát és a szállítási költséget visszatartani mindaddig, amíg  a termék vissza nem érkezik hozzá, vagy a Fogyasztó kétséget kizáróan tudja bizonyítani (pl.: feladóvénnyel), hogy a terméket visszaküldte (kivéve ha a termék visszaszállítását az Aromax vállalja).

Az Aromax jogosult a visszaküldött termék tekintetében a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését követelni a Vásárlótól.

9.8 Amennyiben Vásárló eláll a Szerződéstől, úgy az Aromax haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. Az Aromax a visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

9.9 FONTOS: A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § e) bekezdése szerint olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követően felbontásra került, utána már nem küldhető vissza. Azaz, ezen termékek esetében az elállási jog akkor érvényesíthető, ha a vevő bontatlanul, hiánytalan gyári csomagolásban küldi vissza az eladóhoz. Ennek megfelelően nem illeti meg az elállási jog a Felhasználót olajok, kozmetikumok, higiéniai termékek esetén, amennyiben a terméket kibontotta, a védőfóliát eltávolította. Az elállási jogot ilyen termékek esetén Vásárló csak az eredeti csomagolás, és a termék sértetlensége esetén gyakorolhatja.

 

10. Panaszkezelés

Az Aromax Webshop működésével, termék megrendeléssel, kiszállítással vagy egyéb okból felmerülő panasza esetén, kérjük vegye fel a kapcsolatot az Aromax Webshoppal az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
‐ email cím: webshop@aromax.hu
‐ telefonszám: +36 1 425 7815
‐ levelezési cím: 1031 Budapest, Záhony u. 7

A panasz során szükségünk van a megrendelés számára az ügymenet beazonosításához, illetve a panaszt tevő személy nevére és elérhetőségére.

Egyéb termékkel kapcsolatos panasz esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot az Aromax‐szal az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
‐ email cím: aromax@aromax.hu
‐ telefonszám: +36 1 880 8480
‐ levelezési cím: 1031 Budapest, Záhony u. 7

A Vásárló panaszát annak beérkezését követően az Aromax kivizsgálja és mielőbb, de legkésőbb 30 napon belül írásban megválaszolja a Vásárló által megadott elérhetőségek valamelyikén.

Amennyiben a Vásárló panasza elutasításra kerül vagy az Aromax‐szal folytatott egyeztetések következtében a jogvita nem rendeződik, úgy a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a panaszával a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni és a Testület eljárását kezdeményezni. A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult panaszával az Aromax székhelye szerint illetékes alábbi Békéltető Testülethez fordulni:
Budapesti Békéltető Testület ‐ székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.; elérhetőségei:
levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.; e‐mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu; fax szám: 06 (1) 48821 86; telefonszám: 06 (1) 488 21 31.

Amennyiben Vásárló online szeretné a fogyasztói jogvitát lefolytatni, azt kezdeményezheti a http://ec.europa.eu/odr az Európai Bizottság online vitarendezési platformján keresztül.
A fogyasztónak minősülő Vásárló továbbiakban jogosult panaszával a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulni (illetékességkereső: https://jarasinfo.gov.hu/jarasokrol).

 

11. Adatvédelem

11.1 Az Aromax a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan, az irányadó jogszabályoknak megfelelően kezeli az Adatvédelmi Tájékoztatóban leírtaknak megfelelően.

11.2 A Vásárló a rendelés elküldésével tudomásul veszi, hogy adatait az Aromax ezen Adatvédelmi Tájékoztatóban leírtaknak megfelelően a létrejött Szerződés és jogszabályi kötelezettségei teljesítése érdekében és céljából kezeli, mind a regisztráció, vagy a nélküli rendelések során.

11.3 Személyes adatok módosítása, törlése
Felhasználó személyes adatainak módosítását, törlését szabadon, az Adatvédelmi Tájékoztatóban találhatók szerint jogosult kezdeményezni.

11.4. Cookie‐k
Az Aromax Webshopban történő vásárláshoz a böngészőben engedélyezni kell a Cookie‐k használatát. A Cookie engedélyezése csak a látogatás folytonosságának megőrzését biztosítja (session azonosítással). További információk az Adatvédelmi Tájékoztatóban találhatók.

2020.03.01‐től hatályos

Korábbi, 2020.03.01-ig hatályos verzió itt elérhető: https://www.aromax.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek_20200303/

 CIB BANK

Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.

A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!

Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

 Mire figyeljen vásárláskor?

  • Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
  • Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
  • Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
  • Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
  • Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!

 A biztonságról

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

 Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a MasterCard, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

 Fizetés lépései

  1. Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
  2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
  4. A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard (EC/MC) kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

 FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

 SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző “back”, “reload” illetve “refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

 BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.

Select your currency
HUF Magyar forint